WITAMY NA NASZEJ STRONIE INTERNETOWEJ!!!

Bieszczady

Naszą przygodę z Bieszczadami rozpoczęliśmy 29.05.2017r. o godzinie 6.30.
W doskonałych humorach  przejechaliśmy z Kurzeszyna do uroczego Kazimierza Dolnego, gdzie zwiedziliśmy Rynek, Basztę Esterki, Kamienicę Celejowską i Kamienicę Pod św. Mikołajem i Krzysztofem (z zewnątrz), Kościół Farny oraz Górę Trzech Krzyży, która upamiętnia epidemię cholery z XVIII w. Zakupiliśmy pamiątki, zjedliśmy pyszne lody i około godziny 19.00, zmęczeni długą podróżą dotarliśmy do Berezki, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w bardzo przyjemnym ośrodku „Leśniczówka”.
            Następnego dnia po śniadaniu czekała nas wycieczka Dużą Pętlą Bieszczadzką. Zobaczyliśmy m.in. Muzeum Przyrodnicze Bieszczadzkiego Parku Narodowego
w Ustrzykach Dolnych, Cerkiew w Lutowiskach, Przełęcz Nad Berehami, poszliśmy na Połoninę Wetlińską do Schroniska „Chatka Puchatka”. Tam podziwialiśmy przepiękny widok na panoramę Bieszczadów, słuchaliśmy niezwykłych opowieści naszego bieszczadzkiego przewodnika. Późnym popołudniem wróciliśmy do ośrodka.
            31.05. obfitował w kolejne atrakcje. Pojechaliśmy nad Jezioro Solińskie, gdzie odbyliśmy rejs statkiem z Polańczyka oraz zwiedziliśmy największą w Polsce zaporę
i elektrownię wodną. Następnie przejechaliśmy do Majdan w Bieszczadach i tam wsiedliśmy
w Kolejkę Bieszczadzką na trasie Majdan-Balnica-Majdan, która powiozła nas po najpiękniejszych  zakątkach dzikich Bieszczadów. Po całym dniu wrażeń wróciliśmy do naszej Leśniczówki na zasłużoną obiadokolację i odpoczynek.
            01.06. to oczywiście … Dzień Dziecka! Były życzenia dla wszystkich dzieci oraz  słodki upominek w postaci pysznych lodów w Lesku. Najpierw jednak w Sanoku zwiedziliśmy największy w Polsce, imponujący Skansen Budownictwa Ludowego, później
w Lesku obronną Synagogę (obecnie galerię sztuki) oraz Kirkut – cmentarz Żydowski z XVI w. Byliśmy też w Ogrodzie Biblijnym . W drodze powrotnej podziwialiśmy Park Krajobrazowy Gór Słonnych (trasa widokowa). Wieczorem odpoczywaliśmy przy ognisku, wspólnym pieczeniu kiełbasek, grach i zabawach.
            Czas  nieubłaganie mija i to, co dobre szybko się kończy…
Nasza wycieczka również dobiegała końca. W piątek 02.06. po śniadaniu wykwaterowaliśmy się, podziękowaliśmy właścicielom Leśniczówki, którzy byli dla nas naprawdę mili i życzliwi i o godzinie 7.45 wyruszyliśmy do Łańcuta - ostatniego punktu programu naszej wycieczki. Tam zwiedziliśmy Zamek, Stajnię i Wozownię i po krótkiej przerwie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kurzeszyna. Do szkoły przyjechaliśmy o godzinie 20.30, gdzie czekali już stęsknieni rodzice.
            Nasza 5-dniowa wyprawa w przecudne Bieszczady była naprawdę fantastyczna, pełna wrażeń, atrakcji, wspólnych rozmów, przebywania ze sobą, obcowania z przyrodą. Bardzo nam się tam podobało.
            W Zielonej Szkole wzięło udział 41 uczniów z klas IV-VI SP i I-III Gimnazjum. Kierownikiem wycieczki był Pan Dariusz Stefańczyk. Opiekę nad dziećmi i młodzieżą sprawowały: Pani Małgorzata Dudek, Pani Justyna Trzonek, Pani Barbara Wójcik.