Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa im. Apolonii Rayzacher w Kurzeszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.spkurzeszyn.pl

Data publikacji strony internetowej: 30.04.2021

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 06.09.2023

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 05.07.2023

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 05.04.2024

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Treści lub funkcje niedostępne:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Linki występujące na stronie WWW nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
  • Część załączników zamieszczonych na stronie nie posiada prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiada ich wcale.
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Urszula Matysiak adres e-mail: sp.kurzeszyn@gmail.com


Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków:

Główne wejście do budynku szkoły z siedmioma stopniami znajduje się od strony zachodniej. Obok tego wejścia jest zamontowane urządzenie (dźwig) do przemieszczania się osób z niepełnosprawnościami. Od strony wschodniej tj. od strony boiska szkolnego jest wejście z jednym stopniem na zewnątrz i czterema stopniami wewnątrz budynku. W łączniku między salą gimnastyczną a szkołą jest wejście do budynku w formie podjazdu dostosowanego dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego. Od strony północnej znajduje się wejście dla przedszkolaków z trzema stopniami na zewnątrz i czterema stopniami wewnątrz budynku. Od strony wschodniej, w budynku Sali gimnastycznej jest jeszcze jedno wejście z jednym stopniem. Osobami uprawnionymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.

Dostosowanie korytarzy:

Wszystkie sale lekcyjne na parterze i na piętrze są dostępne dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego. W łączniku między szkołą a salą gimnastyczną jest podjazd dla wózków inwalidzkich. Sala gimnastyczna znajduje się na parterze i jest dostępna dla wszystkich. Sala gimastyczna jest dostosowana do potrzeb osób poruszajacy się z pomocą wózka inwalidzkiego. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, w północnej części korytarza.

Dostosowanie schodów:

Budynek szkoły jest jednopiętrowy.

Dostosowanie wind:

W budynku nie ma windy.

Dostępność pochylni:

Szkoła nie dysponuje pochylniami.

Dostępność platform:

W budynku nie ma platform.

Dostępność informacji głosowych:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji na temat rozkładu budynku w formie głosowej.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma dostępnych pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów:

Szkoła nie dysponuje miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej placówce za pomocą tłumacza języka migowego są zobowiązane do zgłoszenia chęci korzystania ze świadczenia wraz z wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimalnym 14 - dniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Dodatkowe informacje

W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych, oznaczeń w języku Braille'a oraz druku powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.